انتخاب چهاردهم

یزد - معاون اول رئیس جمهور در اردکان گفت : ایجاد امنیت برای حضور سرمایه گذاران درکشور ضروری بوده و زیر بنای توسعه اقتصادی کشور سیاستهای فرهنگی می با شد که بر تمام امور کشور تاثیر می گذارد .

 امنیت  سرمایه گذاری درکشور ضروری است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ، اسحاق جهانگیری صبح شنبه در آئین افتتاحیه طرح های نیروگاهی سرو اردکان و معدن چادر ملو که با حضور وزرای صنعت و معدن و ونیرو انجام شد اظهارداشت: کسانی که ساز بیکاری و کمبود اشتغال را در کشور کوک می کنند با برخی اقدامات خود امنیت سرمایه گذاری را در کشوربه خطر می اندازند.

وی افزود: سیاستها ی کلان اقتصادی دردست دولت است وباید طوری باشد که یک مدیر بتواند آینده کاری خود را پیش بینی کند و ثبات اقتصادی با ید بر کشور حاکم باشد و همه باید برا ی تحقق این امر تلاش کنیم .

جهانگیری تصریح کرد: مدیران فنی کشو باید مورد حمایت قرار بگیرند و صنایع پیشران باید شناسایی و آنها هم مورد حمایت قرار بگیرند و مردم ومسئولان باید به دنبال صنعتی شدن کشور گام بردارند.

معاون اول رئیس جمهور گفت: سیاسیت ها ی خارجی تاثیر مستقیم بر فعالیت بنگاه ها ی اقتصادی دارد و سیاسیت ها ی خارجی در اختیار دولتها بوده و بخش خصوصی در آن نقشی ندارد بنابراین تلاش کردیم سیاسیت خارجی پیش برنده بنگاه ها ی اقتصادی باشد تا بنگاه ها ی اقتصادی  بتوانند از مزایای آن بهرمند شوند و منابع فایناس را در یافت نمایند .

 وی ادامه داد: در سال ۹۲یک ریال منابع فایناس نداشتیم ولی در حال حاضر تا این لحظه بیش از  ۳۰میلیارد دلارخط فایناس در ایران امضاء شده  که ۱۲میلیارد دلار آن گشایش ال سی شده است.

جهانگیری خاطر نشان ساخت : در نظر گرفتن سیاسیتهای صنعتی نیز بسیار مهم بوده در گذشته صنایع در مکانهایی بودند که با مواد خام اولیه فاصله داشتند و سنگ اهن را از هند و برزیل وارد می کردیم اما درحال حاضر معادن در کنار خود صنایع همجواررا دارند ودیگراینکه درمناطقی هم قرار گرفته اند که توسعه کمتری دارند .  

 وی با بیان اینکه کمربند مس از کرمان تا سیستان ادامه دارد گفت : اگر بتوانیم توسعه را در کنار معادن داشته باشیم می توان تحولاتی را ایجاد کرد  و در این مسیر سیستان و بلوچستان هم در مسیر توسعه قرار خواهد گرفت و زمانی که سیاست ها تغییر یافت و واحد ها در کنار معادن ایجاد شد مناطق محروم و کمتر توسعه یافته هم می توانند رشد کنند.

معاون رئیس جمهور خاطر نشان ساخت:  مناطقی که به شدت در خطر توسعه نیافتگی بودند امروز به واسطه سیاستهای کلان به قطب های بزرگ صنعت معدن کشور تبدیل شده اند .  

جهانگیری با بیان اینکه آب یکی از محورها ی توسعه می باشد گفت: صنعت نباید  برای تامین آب مورد نیازخود از آب شرب استفاده کند و برای تامین آب خود راه اساسی بردارد .

این مسئول تصریح کرد : بخش خصوصی باید در اقتصاد کشور نقش پررنگی داشته باشد  ونرخ سود بانکی و دلاردر سرمایه گذاری از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید ثبات و امنیت قیمت نیز در کشور وجود داشته باشد . 

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.